Школа молодого вчителя

 

ПЛАН

роботи школи молодого вчителя

на 2020/2021 н. р.

 

Мета: впровадження системи професійно-педагогічної адаптації, удосконалення науково-методичного рівня, навчально-методичної діяльності та надання практичної допомоги молодим вчителям.

Завдання школи:

  • Набуття молодими вчителями практичних навичок , необхідних для педагогічної роботи.
  • Формування вмінь застосувати теоретичні знання, одержані під час навчання у ВНЗ, у конкретній практичній діяльності.
  • Ознайомлення з особливостями роботи зі шкільною документацією та критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів.
  • Вивчення молодими педагогами перспективного педагогічного досвіду.
  • Ознайомлення із сучасними інноваційними методами і прийомами навчання, інтерактивними формами організації навчальної діяльності дітей на уроці, новими педагогічними технологіями та засвоєння методики їх використання.
  • Ознайомлення із психолого - педагогічними особливостями роботи зі здібними та обдарованими учнями.

п/п

Зміст

заняття

Форма

проведення

Відповідальний

    Хто

 залучається

 

1 заняття                Вересень

 

 

 

1

Ознайомлення вчителів-початківців з метою та завданнями закладу. Статут закладу. Права і обов’язки вчителя.

Знайомство з молодими вчителями «Розповідь про себе».  Знайомство з наставниками.

Практ. робота

 

 

Година спілкування

Косько Л.В.

Ходатенко Н.М.

Вчителі- наставники

2

Опрацювання нових інструктивно-методичних рекомендацій щодо вивчення шкільних дисциплін у навчальному році. Нормативні документи.

Планування роботи вчителя. Нові навчальні програми з предметів. Шкільна документація. Вимоги до її ведення. Практичне заняття: «Як вести класний журнал, журнал гурткової роботи».

Анкетування « Якої допомоги ви потребуєте?»

Практична робота

 

 

Консультація

 

 

Анкетування

Косько Л.В.

Ходатенко Н.М

Вчителі- наставники

3

Тематичне, поурочне планування. Вимоги до

планування виховної роботи в класі. Опрацювання критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів з відповідних предметів.

Практикум

 

Консультація

 

Діхтяренко А.М.

Вчителі-

наставники

4

 Складання розкладу для взаємного відвідування уроків вчителя-початківця і наставника.

Планування

Гушель Л.М.

 

 

2 заняття               Жовтень

 

 

 

1

 « Золоті сторінки історії школи»

Віртуальна екскурсія сторінками історії школи.

Шевчук Г.С.

 

2

Діагностика педагогічної оцінки та самооцінки готовності молодого вчителя до саморозвитку. Заповнення діагностичних карток. Аналіз результатів.

Виявлення рівня тривожності, агресивності та довірливих відносин на початок року.

Діагностування

Тереня О.О.

Сідько Л.М.

Постернак Т.В.

Вчителі-

наставники

3

Методи вивчення особистості. Ефективність їх застосування.

Розповідь з елементами бесіди

Косько Л.В.

Ходатенко Н.М

 

4

Практикум «Як навчити кожного?».  Організація учнівської діяльності як засіб формування духовного світу дитини.

«Психологія спілкування учитель — учень».

Моделювання структури уроку відповідно до обраного типу.

 

Моделювання уроку, практикум

Косько Л.В.

Ходатенко Н. М.

 

Вчителі-

наставники

5

Відвідування молодими вчителями, обговорення та аналіз уроків вчителів-наставників.

Відвідування уроків

Тереня О.О.

Сідько Л.М..

Постернак Т.В.

Вчителі-

наставники

6

Огляд методичної літератури, фахових видань. 

Розповідь

Степаненко А.В.

 

 

3 заняття            Листопад

 

 

 

1

Науково-практичні методи, які формують пізнавальні інтереси учнів з урахуванням їх психічних особливостей.

Розповідь з елементами бесіди

 Тереня О.О.

Сідько Л.М.

Постернак Т.В.

 

2

Професійна майстерність педагога на уроці: володіння змістом та організація уроку,  організація навчальної діяльності учнів; педагогічне стимулювання та мотивація навч. діяльності школярів.  (з досвіду роботи). Відвідування та аналіз уроків молодих вчителів вчителями – наставниками.

Обговорення

Косько Л.В.

Вчителі-

наставники

3

Методика проведення класних годин, позакласних заходів. Відвідування класних годин досвідчених учителів. Розгляд питання організації роботи класного колективу.

 

Практикум

Діхтяренко А.М.

 

Вчителі-

наставники

4

Опрацювання психологічної літератури з

проблеми самоосвіти.

 

Андрущенко Н.О.

 

 

4 заняття            Грудень

 

 

 

1

Вимоги до організації роботи з обдарованими учнями.  ( проектна робота )

Проведення самоаналізу уроку, виховного заходу.

Розповідь з елементами бесіди. Складання пам’ятки

Діхтяренко А.М.

 

2

Використання активних форм і методів роботи з дітьми (з досвіду роботи за програмою «Крок за кроком»)

Фрагменти уроку

Голосна Т.І.

 

3

Методика проведення позакласних заходів, свят.

Відвідування позакласних заходів

Вірич Н.В.

Липа Л.І..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 заняття                 Січень

 

 

 

1

Психолого-педагогічні вимоги до перевірки та оцінки навчальних досягнень: організація контролю за процесом засвоєння знань; функції оцінки, групові та індивідуальні оцінки; самооцінювання та взаємооцінювання. Аналіз контрольних робіт. Система їх перевірки та роботи над помилками.

Практикум

 

 

Консультація

Голосна Т.І.

Косько Л.В.

 

2

Виявлення причин низької успішності учнів. Панорама: «Психологічні причини неуспішності учнів на уроках». Погляд психолога.

Розв’язування ситуативних задач

Андрущенко Н.О.

 

3

Звіт молодих спеціалістів про роботу із самоосвіти.

Розповідь

Тереня О.О.

Сідько Л.М.

Постернак Т.В. молоді вчителі

 

 

6 заняття                    Лютий

 

 

 

1

Відбір та реалізація змісту навчання: відповідність змісту навчального заняття поставленим цілям і завданням; обсяги навчального матеріалу.

Розповідь з елементами бесіди

Косько Л.В.

 

2

Планування уроків з елементами інноваційних технологій. Відвідування уроків. Самоаналіз уроків.

 Міні-проект « Мій предмет – найцікавіший!»

Відвідування уроку у майстер-класі

Презентація проектів

Голосна Т.І.

Вчителі- наставники

Молоді вчителі

3

Підготовка до відкритого уроку.

Проведення відкритих уроків та позакласних заходів молодими вчителями.

Консультація

Практикум

Косько Л.В.

Вчителі- наставники

Молоді вчителі

 

 

7 заняття              Березень

 

 

 

1

Різні форми роботи з батьками. Методика проведення батьківських зборів. Організація індивідуальної роботи з батьками. Відвідування батьківських зборів досвідчених класних керівників.

Розповідь з елементами бесіди

Діхтяренко А.М.

Вчителі- наставники

3

Методична панорама: « Педагогіка співробітництва – реальний шлях ствердження гуманізму та демократії у шкільному житті (зміст, принципи,  форми та методи)

Практикум з елементами тренінгу

Косько Л.В.

Діхтяренко А.М.

 

4

Огляд новинок літератури. Ознайомлення з працями вчителів-новаторів.

 

Степаненко А.В.

 

5

Експрес – інтерв’ю з учнями та колегами молодого вчителя.

 

 

 

8 заняття                 Квітень

 

 

 

1

Виявлення рівня тривожності, агресивності та довірливих відносин на кінець року.

Діагностування

Андрущенко Н.О.

 

2

Презентація меседжа « Мої досягнення»

Результативність роботи пари « наставник-молодий вчитель». Підсумки роботи за рік. Розробка завдань на наступний навчальний рік.

Презентація результатів роботи

Тереня О.О.

Сідько Л.М.

Постернак Т.В.

Вчителі- наставники

 

Немає коментарів:

Дописати коментар