ПЛАН
роботи школи молодого вчителя
на 2020/2021 н. р.
Мета: впровадження
системи професійно-педагогічної адаптації, удосконалення науково-методичного
рівня, навчально-методичної діяльності та надання практичної допомоги молодим
вчителям.
Завдання школи:
- Набуття
молодими вчителями практичних навичок , необхідних для педагогічної
роботи.
- Формування
вмінь застосувати теоретичні знання, одержані під час навчання у ВНЗ, у
конкретній практичній діяльності.
- Ознайомлення
з особливостями роботи зі шкільною документацією та критеріями оцінювання
навчальних досягнень учнів.
- Вивчення
молодими педагогами перспективного педагогічного досвіду.
- Ознайомлення
із сучасними інноваційними методами і прийомами навчання, інтерактивними
формами організації навчальної діяльності дітей на уроці, новими
педагогічними технологіями та засвоєння методики їх використання.
- Ознайомлення
із психолого - педагогічними особливостями роботи зі здібними та
обдарованими учнями.
№ п/п |
Зміст заняття |
Форма проведення |
Відповідальний |
Хто залучається |
|
1 заняття Вересень |
|
|
|
1 |
Ознайомлення
вчителів-початківців з метою та завданнями закладу. Статут закладу. Права і
обов’язки вчителя. Знайомство з молодими вчителями «Розповідь про себе». Знайомство з
наставниками. |
Практ. робота Година спілкування |
Косько Л.В. Ходатенко Н.М. |
Вчителі- наставники |
2 |
Опрацювання нових
інструктивно-методичних рекомендацій щодо вивчення шкільних дисциплін у
навчальному році. Нормативні документи. Планування роботи
вчителя. Нові навчальні програми з предметів. Шкільна документація. Вимоги до
її ведення. Практичне заняття: «Як вести класний журнал, журнал гурткової
роботи». Анкетування « Якої допомоги ви потребуєте?» |
Практична робота Консультація Анкетування |
Косько Л.В. Ходатенко Н.М |
Вчителі- наставники |
3 |
Тематичне, поурочне
планування. Вимоги до планування виховної роботи в класі. Опрацювання критеріїв оцінювання
навчальних досягнень учнів з відповідних предметів. |
Практикум Консультація |
Діхтяренко А.М. |
Вчителі- наставники |
4 |
Складання розкладу для взаємного відвідування уроків
вчителя-початківця і наставника. |
Планування |
Гушель Л.М. |
|
|
2 заняття Жовтень |
|
|
|
1 |
« Золоті сторінки історії школи» |
Віртуальна екскурсія сторінками
історії школи. |
Шевчук Г.С. |
|
2 |
Діагностика
педагогічної оцінки та самооцінки готовності молодого вчителя до
саморозвитку. Заповнення діагностичних карток. Аналіз результатів. Виявлення рівня тривожності, агресивності та довірливих відносин на
початок року. |
Діагностування |
Тереня О.О. Сідько Л.М. Постернак Т.В. |
Вчителі- наставники |
3 |
Методи вивчення особистості. Ефективність їх застосування. |
Розповідь з елементами бесіди |
Косько Л.В. Ходатенко Н.М |
|
4 |
Практикум «Як
навчити кожного?». Організація учнівської діяльності як засіб формування
духовного світу дитини. «Психологія
спілкування учитель — учень». Моделювання
структури уроку відповідно до обраного типу. |
Моделювання уроку, практикум |
Косько Л.В. Ходатенко Н. М. |
Вчителі- наставники |
5 |
Відвідування молодими вчителями, обговорення та аналіз уроків
вчителів-наставників. |
Відвідування уроків |
Тереня О.О. Сідько Л.М.. Постернак Т.В. |
Вчителі- наставники |
6 |
Огляд методичної літератури, фахових видань. |
Розповідь |
Степаненко А.В. |
|
|
3 заняття Листопад |
|
|
|
1 |
Науково-практичні методи, які формують пізнавальні інтереси учнів з
урахуванням їх психічних особливостей. |
Розповідь з елементами бесіди |
Тереня О.О. Сідько Л.М. Постернак Т.В. |
|
2 |
Професійна майстерність педагога на уроці: володіння змістом та
організація уроку, організація навчальної діяльності учнів; педагогічне
стимулювання та мотивація навч. діяльності школярів. (з досвіду
роботи). Відвідування та аналіз уроків молодих вчителів вчителями –
наставниками. |
Обговорення |
Косько Л.В. |
Вчителі- наставники |
3 |
Методика проведення класних годин, позакласних заходів. Відвідування
класних годин досвідчених учителів. Розгляд питання організації роботи
класного колективу. |
Практикум |
Діхтяренко А.М. |
Вчителі- наставники |
4 |
Опрацювання
психологічної літератури з проблеми самоосвіти. |
|
Андрущенко Н.О. |
|
|
4
заняття
Грудень |
|
|
|
1 |
Вимоги до
організації роботи з обдарованими учнями. ( проектна робота ) Проведення самоаналізу уроку, виховного заходу. |
Розповідь з елементами бесіди.
Складання пам’ятки |
Діхтяренко А.М. |
|
2 |
Використання активних форм і методів роботи з дітьми (з досвіду роботи за
програмою «Крок за кроком») |
Фрагменти уроку |
Голосна Т.І. |
|
3 |
Методика проведення позакласних заходів, свят. |
Відвідування позакласних заходів |
Вірич Н.В. Липа Л.І.. |
|
|
5
заняття
Січень |
|
|
|
1 |
Психолого-педагогічні вимоги до перевірки та оцінки навчальних досягнень:
організація контролю за процесом засвоєння знань; функції оцінки, групові та
індивідуальні оцінки; самооцінювання та взаємооцінювання. Аналіз контрольних
робіт. Система їх перевірки та роботи над помилками. |
Практикум Консультація |
Голосна Т.І. Косько Л.В. |
|
2 |
Виявлення причин низької успішності учнів. Панорама: «Психологічні
причини неуспішності учнів на уроках». Погляд психолога. |
Розв’язування ситуативних задач |
Андрущенко Н.О. |
|
3 |
Звіт молодих спеціалістів про роботу із самоосвіти. |
Розповідь |
Тереня О.О. Сідько Л.М. Постернак Т.В. молоді вчителі |
|
|
6
заняття
Лютий |
|
|
|
1 |
Відбір та реалізація змісту навчання: відповідність змісту навчального
заняття поставленим цілям і завданням; обсяги навчального матеріалу. |
Розповідь з елементами бесіди |
Косько Л.В. |
|
2 |
Планування уроків з
елементами інноваційних технологій. Відвідування уроків. Самоаналіз уроків. Міні-проект « Мій предмет – найцікавіший!» |
Відвідування уроку у майстер-класі Презентація проектів |
Голосна Т.І. |
Вчителі- наставники Молоді вчителі |
3 |
Підготовка до
відкритого уроку. Проведення відкритих уроків та позакласних заходів молодими вчителями. |
Консультація Практикум |
Косько Л.В. |
Вчителі- наставники Молоді вчителі |
|
7
заняття
Березень |
|
|
|
1 |
Різні форми роботи з батьками. Методика проведення батьківських зборів.
Організація індивідуальної роботи з батьками. Відвідування батьківських
зборів досвідчених класних керівників. |
Розповідь з елементами бесіди |
Діхтяренко А.М. |
Вчителі- наставники |
3 |
Методична панорама: « Педагогіка співробітництва – реальний шлях
ствердження гуманізму та демократії у шкільному житті (зміст, принципи,
форми та методи) |
Практикум з елементами тренінгу |
Косько Л.В. Діхтяренко А.М. |
|
4 |
Огляд новинок літератури. Ознайомлення з працями вчителів-новаторів. |
|
Степаненко А.В. |
|
5 |
Експрес – інтерв’ю з учнями та колегами молодого вчителя. |
|
|
|
|
8
заняття
Квітень |
|
|
|
1 |
Виявлення рівня тривожності, агресивності та довірливих відносин на
кінець року. |
Діагностування |
Андрущенко Н.О. |
|
2 |
Презентація меседжа
« Мої досягнення» Результативність роботи пари « наставник-молодий вчитель». Підсумки
роботи за рік. Розробка завдань на наступний навчальний рік. |
Презентація результатів роботи |
Тереня О.О. Сідько Л.М. Постернак Т.В. |
Вчителі- наставники |
Немає коментарів:
Дописати коментар